Hulp nodig?
Veelgestelde vragen
Product
Alle oorbellen worden verpakt in een doosje met Petit Bonbon logo. Dit is ook de beste manier om je oorbellen te bewaren en er zo lang mogelijk als nieuw uit te laten zien: weg van licht, lucht, vocht en apart verpakt, zodat ze niet kunnen schuren tegen andere juwelen.
Er worden ook extra oortstoppers meegestuurd met élk paar oorbellen dat je bestelt.
Al onze oorbellen zijn handgemaakt met kwaliteitsvolle materialen: er wordt gewerkt met kwalitatieve halfedelstenen en nikkelvrije stekers die bovendien verguld of verzilverd zijn; dat wil zeggen dat er een dun laagje goud of zilver over de oorbellen ligt. Bij elk product op de website staat duidelijk aangegeven uit welk materiaal ze gemaakt zijn, en nog belangrijker: uit welk materiaal het oorstekertje gemaakt is. Zo kan je voor jezelf beslissen of dit voor jou een goede match is.
Halfedelstenen en parels zijn natuurlijke producten: onvolkomenheden en variaties op individuele stenen kunnen voorkomen. Dit is geen fout van de steen, maar een uitzonderlijke eigenschap van een natuurproduct. Twee stenen kunnen tinten en vormen gemeen hebben, maar ze zullen nooit helemaal identiek zijn.
Kunsthars is een heel licht materiaal en is er in de mooiste kleuren. De parels zijn zo goed als identiek aan elkaar, anders dus dan halfedelstenen en parels.
Al onze juwelen zijn nikkelvrij. Bij elk product staat daarnaast ook aangegeven uit welk materiaal ze gemaakt zijn, en nog belangrijker: uit welk materiaal het oorstekertje gemaakt is. Voor je je juweel de eerste keer draagt, raden we je aan om je juweel te ontsmetten om te voorkomen dat je zou reageren op aanwezige vuiltjes of andere partikeltjes. Ben je allergisch aan koper of zink? Kies dan voor oorstekers in titanium (chirurgisch staal): dat zijn de oorstekers met een steentje op het oor (en geen bloemetje bijvoorbeeld).
Verzending
Orders worden goed verpakt verstuurd en je krijgt via e-mail ook een tracking code doorgestuurd waarmee je je order kan volgen. De meeste orders passen in een normale brievenbus, tenzij je kiest voor cadeauverpakking, minstens 3 paar oorbellen of een juwelenrekje koopt.
Tijdens de checkout kan je ervoor kiezen om zelf je order op te halen in Dendermonde (België). Je krijgt een e-mail van zodra je order klaar ligt om op te halen en maak je via whatsapp of e-mail een afspraak voor het ophalen van je order in het atelier. Afhalen van online order kan tijdens weekdagen. In het weekend maken we tijd voor ons gezin.
📍 Noordlaan 138, 9200 Dendermonde / op afspraak
Orders worden opgehaald door bpost op dinsdag en donderdag. Normaalgesproken heb je je order dan 1 werkdag later, respectievelijk woensdag of vrijdag in huis. Soms kan de verzending van een pakje vertraging oplopen tijdens het sorteerproces bij de koerier. Helaas hebben we hier geen controle over. Als je order na het ontvangen van de track en trace code binnen de 7 werkdagen nog niet geleverd werd, neem dan contact met ons op.
De verzendkosten worden berekend tijdens de checkout. Vanaf €90 wordt je order gratis verzonden.
Wanneer je koos voor verzending met tracking en je pakje werd na 7 werkdagen nog niet geleverd, stuur je ons een e-mail. We kunnen dan voor je nagaan waarom je pakje nog niet geleverd werd bij jou en zorgen ervoor dat het snel bij jou is. Koos je voor standaard verzending (zonder tracking), dan kunnen we helaas niet nagaan waarom je pakje (nog) niet geleverd werd.
Petit Bonbon kan niet verantwoordelijk geacht worden voor de beschadiging, diefstal of het verlies van goederen tijdens de verzending via PostNL of Bpost. Petit Bonbon is niet verantwoordelijk voor vertragingen omwille van gebeurtenissen buiten onze normale controle. Hieronder vallen productieonderbrekingen, transportvertragingen en werkonderbrekingen.
Wanneer je pakje retour komt bij ons, omdat je je adres niet volledig opgaf, dan zijn de kosten (€7,5) voor deze retour voor jou. Zorg er voor dat je het verzendadres correct én volledig invoert.
Retour
Ben je niet helemaal tevreden met uw aankoop? Dan heb je het recht om je pakketje binnen de 14 dagen eenvoudig te retourneren. Meer informatie over hoe je een pakje retourneert vind je hier. Producten die speciaal voor jou gemaakt werden zoals bijvoorbeeld oorbellen met clips of een juweel op maat kunnen niet geretourneerd worden.
Alle geretourneerde items worden, na inspectie, terugbetaald. Wil je ruilen voor een ander item, plaats dan een nieuwe bestelling.
De retour wordt terugbetaald op dezelfde rekening waarmee betaald werd voor het order. Kosten voor het retourneren en oorspronkelijke verzendkosten worden nooit terugbetaald. Betaalde je via een cadeaubon, dan wordt het retourbedrag opnieuw opgeladen op je cadeaubon.
Is een juweel gedragen, of niet geretourneerd binnen de opgegeven termijn, dan kan de retour niet aanvaard worden en kan er ook geen terugbetaling uitgevoerd worden. We sturen de retour dan terug naar je op.
Als je in je oorspronkelijke bestelling gratis verzending had, omdat je bestelling minstens €90 bedroeg, en door het retourneren van een paar oorbellen je uiteindelijke bestelbedrag minder is dan het bedrag voor gratis verzending, zullen bovenop de retourkosten ook de verzendkosten voor jouw rekening zijn. Van de terugbetaling worden dus de oorspronkelijke verzendkosten en de retour kosten afgehouden.
Was er een korting van toepassing op je order met bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld minimale bestelwaarde of minimale afname) en wordt een deel geretourneerd, dan worden met deze voorwaarden bij de terugbetaling rekening gehouden. Het kan dus zijn dat de korting vervalt als er niet meer voldaan wordt aan de voorwaarden voor de korting.
Garantie & herstel
We doen onze uiterste best onze juwelen zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, en dan is het jammer als ze stuk bij jou aankomen. In dat geval komen we wel tegemoet: stuur binnen de 5 dagen na ontvangst van je pakje een foto van de verpakking en het juweel naar mail.petit.bonbon@gmail.com. We zorgen er dan (in de mate van het mogelijke en beschikbaarheid van materiaal) voor dat het juweel hersteld kan worden.
Is er een steentje uit de houder gevallen, een sluiting afgebroken,... Dit wordt gratis hersteld voor juwelen die minder dan 10 maanden geleden gekocht werden. Voor juwelen die meer dan 10 maanden geleden gekocht werden, wordt €15 aangerekend (excl. verzendkosten).
Juwelen zijn niet immuun voor normale slijtage, activiteit of beschadiging. Er is geen garantie voor schade ten gevolge van beschadiging, normale slijtage, verlies van het product of een onderdeel, of diefstal.
Stuur een e-mail met een foto van je oorbellen en vermeld je ordernummer. Verzendkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Je kan je herstelling ook in het atelier binnen brengen en dan betaal je geen verzendkosten.
Juwelen zijn niet immuun voor normale slijtage, activiteit of beschadiging. Er is geen garantie voor schade ten gevolge van beschadiging, normale slijtage, verlies van het product of een onderdeel, of diefstal. Je kan je oorbellen laten herstellen: de herstelkost bedraagt €15 (excl. verzendkosten).
Stuur een e-mail met een foto van je oorbellen en vermeld je ordernummer. Verzendkosten zijn altijd voor rekening van de klant.
Wat vervelend als je één van je favoriete oorbellen verliest. Ben je 1 oorbel kwijt, dan kan je (als de oorbellen nog voorradig zijn) 1 oorbel aankopen aan de helft van de prijs van een paartje. Stuur hiervoor een e-mail.
Atelier
Nee, het atelier heeft geen vaste openingsuren. Langskomen om oorbellen in het echt te bekijken kan alleen op afspraak via e-mail. Een afspraak in het atelier is enkel mogelijk tijdens weekdagen tussen 8u30 en 17u00.
Het atelier is te bezoeken op afspraak:
📍Noordlaan 138, 9200 Dendermonde, België