Gratis verzending vanaf 90 EUR

FAQ


1. Past mijn pakje in een normale brievenbus?

Oorbellen worden verpakt in een kartonnen doosje (en binnenin nog eens extra beveiligd met bubbelwrap). De verpakking past in een normale brievenbus (minimale afmetingen van een normale brievenbus zijn 23 x 3 cm), dus ook als je niet thuis bent, kan je pakje geleverd worden. Koos je ervoor om je oorbellen te laten inpakken als cadeautje, dan past je pakje niet in een normale brievenbus.

2. Wat zijn de verzendkosten?

België & Nederland

VERZENDMETHODE PRIJS LEVERTERMIJN
Gratis ophalen in Dendermonde (na afspraak) gratis na afspraak via e-mail
Standaard verzending (zonder tracking) €3,95 2-5 werkdagen na ontvangst van betaling
Verzending met tracking €6,95 1-3 werkdagen na ontvangst van betaling
Gratis verzending vanaf €90 gratis 1-3 werkdagen na ontvangst van betaling

Standaard verzending betekent dat we je pakje met de gewone post versturen en dat er dus geen tracking code voorzien wordt. Gemiddeld duurt het dan 2-5 werkdagen voor je je pakje ontvangt, maar het kan ook een stuk langer duren. Kiezen voor standaard verzending (zonder tracking) is op eigen risico. Loopt er iets mis (raakt je pakje zoek of wordt het niet geleverd), dan kunnen wij niet ingrijpen wanneer je gekozen hebt voor standaard verzending, omdat het pakje niet getraceerd kan worden. Petit Bonbon is niet verantwoordelijk voor het zoek raken of niet leveren van pakjes met standaard verzending.

Kies je voor verzending met tracking, dan versturen we je pakje via PostNL of Bpost en kan je het online volgen via de tracking code die we jou bezorgen. Het duurt dan gemiddeld 2 werkdagen voor je je pakje in huis hebt. We raden je aan om te kiezen voor verzending met tracking: zo is je pakje verzekerd, en wanneer er iets misloopt, zorgen wij altijd voor een oplossing! 

EU

  • International shipping (with tracking code): € 19,95 (5-14 working days)
  • Free shipping as from €150

3. Leveren jullie wereldwijd?

Nee, we leveren enkel in Europa. Heb je toch graag dat we je pakje buiten Europa verzenden? Contacteer ons dan voor meer info omtrent prijzen en levertermijn.

4. 'Gratis ophalen in Dendermonde (na afspraak)': hoe werkt dat?

Van zodra we je order ontvangen, mag je een afspraak maken met ons via e-mail voor het ophalen van jouw pakje. Het adres voor ophalen is: Burgemeester Potiaulaan 79, 9200 Dendermonde

5. Mijn pakje is niet toegekomen binnen de opgegeven tijd

Wanneer je koos voor verzending met tracking, kunnen we nagaan waarom je pakje nog niet geleverd werd bij jou en zorgen we ervoor dat het snel bij jou is. Koos je voor standaard verzending (zonder tracking), dan kunnen we helaas niet nagaan waarom je pakje (nog) niet geleverd werd.

Petit Bonbon kan niet verantwoordelijk geacht worden voor de beschadiging, diefstal of het verlies van goederen tijdens de verzending via PostNL of Bpost. Petit Bonbon is niet verantwoordelijk voor vertragingen omwille van gebeurtenissen buiten onze normale controle. Hieronder vallen productieonderbrekingen, transportvertragingen en werkonderbrekingen.

Wanneer je pakje retour komt bij ons, omdat je je adres niet volledig opgaf, dan zijn de kosten (€7,5) voor deze retour voor jou. Zorg er voor dat je het verzendadres correct én volledig invoert.

6. Hoe kan ik betalen via de website?

Je kan betalen via Bancontact, Belfius, iDeal, ING, KBC/CBC, Maestro, MasterCard, PayPal, Visa en overschrijving.

7. Hoe kan ik iets retourneren?

Ben je niet helemaal tevreden met uw aankoop? Dan heb je het recht om je pakketje binnen de 14 dagen eenvoudig te retourneren. Meer informatie over hoe je een pakje retourneert vind je hier.

Als je in je oorspronkelijke bestelling gratis verzending had, omdat je bestelling minstens €90 bedroeg, en door het retourneren van een paar oorbellen je uiteindelijke bestelbedrag minder is dan het bedrag voor gratis verzending, zullen bovenop de retourkosten ook de verzendingskosten (€6,95) voor jouw rekening zijn. Van de terugbetaling worden dus de oorspronkelijke verzendingskosten en de retour kosten afgehouden.

8. Wat doe ik als mijn bestelling stuk is toegekomen?

We doen onze uiterste best onze juwelen zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, en dan is het jammer als ze stuk bij jou aankomen. In dat geval komen we wel tegemoet: stuur binnen de 7 dagen na ontvangst van je pakje een foto van de verpakking en het juweel naar mail.petit.bonbon@gmail.com. We zorgen er dan (in de mate van het mogelijke en beschikbaarheid van materiaal) voor dat het juweel hersteld kan worden.

9. Hoeveel kost het om een juweel op maat te laten maken?

Afhankelijk van de gekozen materialen en het ontwerp kan de prijs variëren. Kies je voor een variant op een bestaand ontwerp in dezelfde materialen (bijvoorbeeld een andere kleur), dan zal de prijs hetzelfde zijn. Kies je voor iets unieks, dan zal de prijs (afhankelijk van het gekozen materiaal) meestal variëren tussen €60 en €150 per paar. Hier kan je een afspraak maken of meer informatie vragen over een juweel op maat.

10. Wanneer kan ik langskomen om een juweel op maat te laten maken of een bestelling op te halen?

Het atelier is in ons huis, en heeft dus geen vaste openingsuren. Voor een juweel op maat of een bestelling op te halen, maken we altijd een afspraak met jou. Dat kan overdag, ’s avonds of in het weekend zijn (afhankelijk van onze planning en die van jou). Hier kan je een afspraak maken of meer informatie vragen over een juweel op maat.

11. Hoe onderhoud ik het best mijn juwelen?

Zorg ervoor dat je goed zorg draagt voor je juwelen: zowel wanneer je ze draagt als wanneer je ze opbergt. Probeer direct contact met parfum, deodorant en haarspray te vermijden. Onderhoud je juwelen met een zachte doek. Wij worden niet verantwoordelijk geacht voor schade, kosten of uitgaven veroorzaakt door incorrect onderhoud van de juwelen.